بررسی مزایای سازه های پیچ و مهره ای نسبت به جوشکاری

بررسی مزایای سازه های پیچ و مهره ای

مزایای سازه های پیچ و مهره ای نسبت به اتصالات جوشکاری شده را میدانید، در این مقاله به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت پس همراه ما باشد.

امروزه بیشتر سازه ها با استفاده از پیچ و مهره به هم متصل می شوند. بیشتر کارگران دلیل این مساله را کیفیت بالا و سرعت انجام می دانند. بیشتر سازه های متصل شده با استفاده از جوشکاری، بعد از چند سال بر اثر شرایط آب و هوایی یا فشارهای متوالی، قدرت و استحکام خود را از دست داده و مجبور به بررسی و جوشکاری مجدد سازه می باشند که این مساله هزینه بالایی بر دوش واحد مربوطه قرار می دهد. به همین دلیل، استفاده از پیچ و مهره در اتصال قطعات و فلزات رشد چشمگیری داشته است.

مزیت های استفاده از انواع پیچ و مهره سازه های ساختمانی

مزیت های استفاده از انواع پیچ و مهره سازه های ساختمانی

1-افزایش سرعت اجرا و نصب سازه

یکی دیگر از مزایای سازه های پیچ و مهره ای نسبت به سازهای جوشکاری شده در سرعت اجرای آن است در این عملیات با استفاده از پیچ و مهره به مراتب خیلی بیشتر از سازه های جوشکاری است. شما برای اتصال دو فلز فقط کافی است که سه نقطه اصلی را با پیچ و مهره متصل کند؛ ولی با جوشکاری باید کل اتصال را به هم جوش بزنید.

وقتی سرعت اجرا افزایش پیدا کند، سرعت نصب و راه اندازی هم به مراتب بیشتر خواهد شد. در هنگام جوشکاری احتمال رویداد خطا خیلی بیشتر از خدمات پیچ و مهره ای است و رفع این خطاها وقت گیر است؛ اما در استفاده از پیچ و مهره، میزان خطا کاهش پیدا کرده که باعث افزایش سرعت نصب می شود.

2-کیفیت انجام کار

از آنجا که مقدار خطا در حالت اتصال با پیچ و مهره کاهش پیدا می کند، در نتیجه کیفیت سازه به نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. در نقشه ها به راحتی می توان مکان اتصال را براساس فشار و غیره تعیین کرد و دقیقا همان نتیجه ای محاسبه شده قبل را به دست آورد.

3-مصرف بهینه مصالح

در هنگام جوشکاری، مصالح زیادی مانند ورقه ها و وسایل جوشکاری باید استفاده شود و در هر بار اشتباهی که رخ می دهد، این وسیله ها مجدد باید تهیه شوند که این باعث افزایش مصرف مصالح می شود که این مساله در پیچ و مهره وجود ندارد.

4-افزایش ایمنی

سازه و قطعاتی که با استفاده از پیچ و مهره به هم متصل می شوند، نسبت به جوشکاری کمتر دستخوش تغییرات آب وهوایی شده و مقاومت بیشتری دارند و از این رو باعث افزایش عمر سازه می شوند.

5-کاهش هزینه

یکی از دلایل استفاده از پیچ و مهره هزینه کمتر است. شما برای اتصال دو سازه کوچک، فقط کافی است تا چند پیچ و مهره تهیه کنید؛ اما برای جوشکاری باید کارگر، دستگاه و غیره داشته باشید و این یعنی هزینه

6-مقاوم در برابر آتش و آفتاب

اگر خدمات جوشکاری به خوبی استفاده نشوند، در برابر آتش و گرمای شدید مقاوم نبوده و سریع خراب می شوند. پیچ و مهره در برابر آتش سوزی و گرما مقاومت بیشتری دارند و برای همین بیشتر صنایع پتروشیمی و پالایشگاه از این ابزارها برای اتصالات استفاده می کنند.

7-عدم نیاز به متخصص

اتصال جوشکاری نیاز به متخصص حرفه ای جوشکار است؛ ولی استفاده از خدمات پیچ و مهره هر کارگر حرفه ای می تواند انجام دهد. شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات اتصال پیچ و مهره را با تعداد کارگران کمتری نسبت به جوشکاری انجام می دهند و که این می تواند باعث کاهش هزینه پروژه شما شود.

8-فرسایش و زنگ زدگی

به دلیل اینکه بیشتر پیچ و مهره ها را ضد رنگ مخلوط می کنند، امکان فرسایش و زنگ زدن آن ها به صفر می رسد و این مساله باعث افزایش مقاومت آن ها می شود. همچنین این ابزارهای کوچک قبل از استفاده مورد تست های سخت برای مقاوم بودن آن ها قرار می گیرند و بعد وارد بازار می شوند.